Palvelut

Meillä ei jää mitään hampaankoloon

Olipa tarpeesi kiireellinen tai ei, autamme sinua kaikissa suun terveyteen liittyvissä asioissa vuosikymmenien kokemuksella.

Ennaltaehkäisyä suusi parhaaksi

Suuhygienistipalvelut

Säännöllinen hammaskiven poisto on kustannustehokasta toimintaa säästäen sekä hampaita että rahaa. Myös lukuisat sairaudet pysyvät loitolla, mikäli suu on puhdas ja raikas.

Kovettuneen bakteeriplakin eli hammaskiven poistamiseen tarvitaan ammattilainen. Hampaiden ammattimaisella puhdistuksella pyritään ehkäisemään hampaiden kiinnityskudossairautta eli parodontiittia.

Kokeneet ja taitavat suuhygienistimme auttavat sinua ylläpitämään hyvää suunterveyttä, ohjaavat omahoidossa sekä tekevät valkaisuhoitoja. Hammaslääkärin konsultaatio onnistuu tarvittaessa samalla käynnillä.

Käytössämme on vastaanotolla toteutettava Whitesmile- ja kotivalkaisuun soveltuva Opalescence -valkaisuhoidot

Varaa aika Lue lisää
Suun terveys – iso osa kokonaisterveyttä

Hammastarkastus

Suun ja hampaiden terveys on tärkeä osa ihmisen kokonaisterveyttä. Siksi hampaiden tarkastus on syytä tehdä säännöllisesti, vaikka oireita ei olisikaan. Mitä aikaisemmin ongelmat havaitaan, sitä helpompaa, nopeampaa ja edullisempaa hampaiden hoitaminen on.

Hammastarkastuksessa tutkitaan suun ja hampaiston yleiskunto. Tarkastukseen kuuluu hampaiden ja niiden tukikudosten tutkimuksen lisäksi suun limakalvojen ja purennan tutkimus. Hammaslääkärisi suosittelee, kuinka usein sinun on hyvä käydä tarkastuksessa. Halutessasi lähetämme kutsun tarkastukseen sovituin väliajoin.

Varaa aika Lue lisää
Tietoa ja terveyttä pintaa syvemmältä

Röntgentutkimukset

Laadukkaaseen hammastarkastukseen kuuluu kliinisen tarkastuksen ohella röntgenkuvaus. Röntgenkuvauksella saadaan esiin vaikeasti havaittavat kariesvauriot sekä piilevät hammastulehdukset. Röntgentutkimukset suunnitellaan aina potilaskohtaisesti.

Röntgenkuvaus on tärkeä osa kokonaishoidon suunnittelua. Hoitava lääkäri tekee päätöksen tarvittavasta kuvasta ja kuvausmenetelmästä. Meillä Porin Hammaspalvelussa on käytössä modernit digitaaliset kuvantamislaitteet ja –ohjelmat. Leuan panoraamakuvauksen (PTG) lisäksi meillä on käytössä myös kolmiulotteinen kartiokeilakuvaus (KKTT).

Varaa aika
Meillä sinun ei tarvitse pelätä

Hammashoitopelko

Hammashoitopelko on yleistä. Meidän koko henkilökunta osaa hoitaa pelkäävää potilasta ja toivommekin, että kerrot pelostasi jo aikaa varatessasi. Näin pääsemme jo alusta asti rakentamaan hoitosuhdetta, jossa potilaan ja hammaslääkärin välille syntyy luottamus, joka on avainasemassa pelkotilojen hoidossa.

Monet hammashoitopelkoiset tuntevat tilastaan häpeää ja oman suun kunto saattaa nolottaa. Usein mielikuva omien hampaiden huonosta kunnosta on kuitenkin ylimitoitettua. Perusteellisessa hammastarkastuksessa selvitetään hampaittesi todellinen tila.

Säännölliset hammastarkastukset ovat pelosta ylipääsemisen kulmakivi, sillä ne myös estävät pelon kierteen uudelleen käynnistymistä.

Kaikki hammaslääkärimme taitavat pelkopotilaan hoidon. Olet tervetullut meille!

Tavanomaisin toimenpide

Hampaiden paikkaus

Hampaiden paikkaushoito on tavanomaisin hammashoitotoimenpide. Menetetty hammaskudos korvataan useimmiten yhdistelmämuovipaikalla. Sopiviin olosuhteisiin taitavasti tehtynä muovipaikka kestää pitkään. Jos kuitenkin omaa hammaskudosta on menetetty paljon, voi keraaminen paikka olla paras ratkaisu. Paikkaus voidaan tehdä täysin kivuttomasti paikallispuudutuksen avulla.

Hampaan vaurioituneiden hermojen hoitaminen

Juurihoito

Juurihoitoa tarvitaan, mikäli hampaan juurikanavassa oleva hermo on vaurioitunut. Syitä tähän voivat olla esim. syvä reikä hampaassa, hampaan halkeama tai tapaturma. Juurihoidon tavoitteena on hoitaa tulehtuneet juurikanavat ja poistaa kipu hampaasta.

Tulehdusvapaa suu

Iensairauksien hoito

Kaikki tiedämme, että hampaiden omahoito on ensiarvoisen tärkeää. Suurin osa ihmisistä tarvitsee hyvän omahoidon lisäksi vuosittaisen ammattimaisen puhdistuksen. Mikäli nämä laiminlyödään, voi seurauksena olla ientulehdus. Iensairauksien hoito tähtää tulehdusvapaaseen suuhun. Hoidossa poistetaan bakteeripeitteitä hampaiden pinnoilta ja syvältä ientaskuista, neuvotaan omahoidossa ja määritellään yksilöllinen hoitoväli.

Tavanomaisesti tai leikkauksella

Hampaan poisto

Teemme vastaanotollamme sekä tavanomaisia että leikkauksellisia hampaiden poistoja.

Luonnollista ulkonäköä ja toimintaa

Protetiikka ja implanttihoito

Erinäisistä syistä menetettyä hammaskudosta voidaan korvata hammaskruunuilla palauttaen näin luonnollisen hampaan ulkonäön ja toiminnan.

Hammaslaminaateilla eli kuorilla voidaan korjata hampaiden muotoa ja väriä.

Menetettyjä hampaita voidaan korvata keinojuurilla eli hammasimplanteilla, hammassilloilla tai irrotettavilla proteeseilla.

Hammasimplanteilla voidaan parantaa myös irtoproteesien istuvuutta.

Hampaidesi ulkonäön parhaaksi

Esteettinen hammashoito

Kuluneiden, lyhentyneiden tai muulla tavoin vaurioituneiden hampaiden ulkonäköä voidaan parantaa esteettisellä hammashoidolla. Hampaita voidaan korjata keraamisilla kruunuilla tai laminaateilla sekä yhdistelmämuovilla.

Meiltä saatavilla myös hampaiden valkaisut.

Esteettinen hammashoito tehdään meillä aina puhtaaseen ja terveeseen suuhun.

Tavoitteena kivuton suun terveys

Purennan hoito

Leukanivelten kipu, leukojen väsyminen, suun rajoittunut avautuminen, leukaniveläänet, päänsärky, kasvo- tai korvakipu ovat purentaelimistön toimintahäiriöiden tavallisimpia oireita.

Purennan hoidossa tähdätään kivuttomuuteen, menetelminä useimmiten purentakiskohoito, leuan liikeharjoitukset ja / tai fysioterapia.

Yllättävään ongelmaan nopea ratkaisu

Kiireellinen hammashoito/päivystys

Meiltä saat apua äkillisessä hammassäryssä, hampaan lohkeamisessa tai esimerkiksi tapaturman sattuessa.

Pienempien puolella

Lasten hammashoito

Lapset ovat myös erittäin tervetulleita meille. Henkilökunnan esittelystä näet, ketkä hammaslääkäreistämme hoitavat erityisen mielellään pikkupotilaita.

Varaa aika
Suojaa suusi terveys myös kontaktilajeissa

Hammassuojat

Suojaa hampaasi kontaktilajeissa! Meiltä saat yksilölliset hammassuojat. Valmistamme ne yhteistyössä hammasteknikon kanssa.

Varaa aika
Lievän ja keskivaikean uniapnean hoitoon

Uniapneakiskot

Uniapneakiskolla voidaan hoitaa lievää tai keskivaikeaa uniapneaa. Kiskosta on apua myös kuorsauksen vähentämiseen, vaikkei uniapneadiagnoosia olisikaan.

Kiskon avulla siirretään alaleukaa eteenpäin ja aktivoidaan nielun lihaksia niin, että kieli ja pehmeä suulaki eivät tukkisi hengitysteitä unen aikana.

Uniapneakiskot valmistamme yhteistyössä hammasteknikon kanssa.

Varaa aika
Purentavirheiden ja hampaiden asennon korjaukseen

Kalvo-oikominen

Oikomishoidon menetelmä, jossa huomaamattomilla kalvoilla voidaan hoitaa purentavirheitä ja korjata hampaiden asentoa. Oikomiskalvohoito suunnitellaan ja toteutetaan yksilöllisesti. Yhtä kalvoa käytetään aina 1-2 viikkoa, jonka jälkeen siirrytään seuraavaan kalvoon. Hampaat siirtyvät vaiheittain kohti toivottua hoitotulosta. Kalvo otetaan pois suusta vain ruokailun ja hampaiden harjaamisen ajaksi. Oikomisen tarpeesta muodostuu tarvittavien kalvojen määrä, hoidon kesto ja kustannusarvio suunnitteluvaiheessa. Käytämme HeySmile oikomiskalvoja. Kysy lisää vastaanotollamme tai varaa maksuton kalvo-oikomisen konsultaatiokäynti.

Satakunnan hyvinvointialue

Palveluseteli

Toimimme Satakunnan hyvinvointialueen palveluntuottajana. Mikäli olet saanut palvelusetelin, varaathan ajan palvelusetelin mukaiseen hoitoon valitsemalla nettiajanvarauksesta oikean palvelupaketin tai soittaessasi mainitsemalla palvelupaketin numero. Näin osaamme varata hoitoosi sopivan ajan.

Piristystä hymyyn

Hammaskorun kiinnittäminen

Hammaskoru on kaunis ja oikein hoidettuna pitkäkestoinen yksityiskohta kauniin hymyn lisänä. Hammaskorun kiinnittäminen on nopeaa ja kivutonta, ja se laitetaan paikoilleen tavallisella paikka-aineella. Suuhygienisti hoitaa ammattitaitoisesti ja nopeasti sekä hammaskorujen laitot että poistot.